15 septembrie 1987
Übü Roi al celor de
la Figura a ajuns în centrul atenției profesiei teatrale. Textul
preavantgardist greoi a fost o mare provocare acestei trupe de amator. Piesa
lui Jarry în evoluția celor de la Figura a fost conceput sub forma unui
spectacol de teatru mișcare într-un spațiu acoperit cu 400-500 de saci plămânii
murdari cu cinci intrări. În acest spațiu a fost așezat și publicul. „Un cuib
de șobolani în care se poartă o luptă ageră pentru spațiu.”
Spectacolul: „este de mirare cât de apropiat este lui Ubu acest spațiu creat de Figura. Chiar și pentru caractere care nu sunt create într-o ipostază morală polarizată fapt pentru care ele nu oferă niciun punct de sprijin… În alte locuri nu se recunoaște nicio latură a înțelepciunii, fiecare rol prezentând câte o față a ubuismului. Fiecare personaj primește doar atâta lumină din care să reiasă statutul de ubu. Nu se regăsește nici urmă de pathos, este mai degrabă grotesc, ironic și absurd… În acest teatru mișcare al lui Bocsárdi László cel mai relevant semn scenic se manifestă prin mișcarea corpului uman în spațiul dat.
Papa Ubu
Mama Ubu
Căpitanul Poszomány
Regele Venceslas
Regina Rosemonde
Prințul Boleslas
Prințul Ladislas
Prințul Bougrelas
Stanislas Leczinski
Giron
Pile
Cotice
Michel Federovitch
Un urs, Calul Financiarilor
Nobili, țărani
Regia artistică: Bocsárdi László