Szőcs Géza

Premieră:

21 martie 1997

Complet: acest trio, acest spectacol shakespearean „hermetic” și „trismegistic”: Romeo și Julieta a lui Szőcs Géza, Romeo și Julieta lui Vadas László-Károly, respectiv Romeo și Julieta al celor de la Figura. Trei viziuni printr-un singur telescop. Avem în acest spectacol: 3 Romeo și Juliete, împreună și separat, separat (1-1-1) și împreună (3), sfânta treime, analitico-sintetică și sintetico-analitică, inducție-deducție, concluzie, punct de pornire. Se prezintă aici întreaga existență umană, Lupta, Dragostea, existența, planeta Marte, planeta Venus, Szőcs, Vadas, trupa Figura și întreaga Lume. Care este, firește, Teatru. În această vastitate de simulație, în această celulă de imitare a actoriei, tocmai aici evoluează modelul eroului străvechi.

Firește, strămoșii nu ar fi eroi dacă nu li s-ar fi ieșit în cale niște Obstacole îngrijorătoare care i-a îndrumat spre câte o călătorie de salvare a lumii.

Eroul învinge totdeauna monștrii, se urcă pe zmeul său fermecat și nici nu se oprește până la Castelul Atotputernic al Imaginației. Își vor ocupa acolo locurile toate măștile? Ceea ce a fost sus, ajunge să fie jos, primii ajung ultimii, Ultimii ajung Primii, regele devine cerșetor, Cerșetorul Rege. Acesta este scenariul oricărei apocalipse optimiste.

Din informații sigure am aflat că această scriere care ne-a fost aruncată în față cu numele de Sex-pir, această poveste Romeo-Hamlet-Othello-Ophelia, nu a fost scrisă de Shakespeare, ci de… Szőcs Géza. Sau de Thomas Morus. Hai să spunem tot adevărul: Morus a fost de fapt un Szőcs asemenea lui comte de Saint-Germain, Nemuritorul… Alții sunt convinși că acest nemuritor este Vadas însuși care, acum, la sfârșit de secol, și-a ales să locuiască la Gheorgheni.

Eu, însă, cred că în Transilvania noastră Figura este cea mai profesionistă trupă neprofesionistă, că Vadas László Károly este unul dintre cei mai buni regizori în țară și că Szőcs Géza este cel mai viu clasic.


Distribuția:

Muzică: Boros Mária , Csutak István
Costume: Tamás Anikó , Vadas László
Decorul: Vadas László

Regia artistică: Vadas László


Presă:

Complet: acest trio, acest spectacol shakespearean „hermetic” și „trismegistic”: Romeo și Julieta a lui Szőcs Géza, Romeo și Julieta lui Vadas László-Károly, respectiv Romeo și Julieta al celor de la Figura. Trei viziuni printr-un singur telescop. Avem în acest spectacol: 3 Romeo și Juliete, împreună și separat, separat (1-1-1) și împreună (3), sfânta treime, analitico-sintetică și sintetico-analitică, inducție-deducție, concluzie, punct de pornire. Se prezintă aici întreaga existență umană, Lupta, Dragostea, existența, planeta Marte, planeta Venus, Szőcs, Vadas, trupa Figura și întreaga Lume. Care este, firește, Teatru. În această vastitate de simulație, în această celulă de imitare a actoriei, tocmai aici evoluează modelul eroului străvechi.

Firește, strămoșii nu ar fi eroi dacă nu li s-ar fi ieșit în cale niște Obstacole îngrijorătoare care i-a îndrumat spre câte o călătorie de salvare a lumii.

Eroul învinge totdeauna monștrii, se urcă pe zmeul său fermecat și nici nu se oprește până la Castelul Atotputernic al Imaginației. Își vor ocupa acolo locurile toate măștile? Ceea ce a fost sus, ajunge să fie jos, primii ajung ultimii, Ultimii ajung Primii, regele devine cerșetor, Cerșetorul Rege. Acesta este scenariul oricărei apocalipse optimiste.

Din informații sigure am aflat că această scriere care ne-a fost aruncată în față cu numele de Sex-pir, această poveste Romeo-Hamlet-Othello-Ophelia, nu a fost scrisă de Shakespeare, ci de… Szőcs Géza. Sau de Thomas Morus. Hai să spunem tot adevărul: Morus a fost de fapt un Szőcs asemenea lui comte de Saint-Germain, Nemuritorul… Alții sunt convinși că acest nemuritor este Vadas însuși care, acum, la sfârșit de secol, și-a ales să locuiască la Gheorgheni.

Eu, însă, cred că în Transilvania noastră Figura este cea mai profesionistă trupă neprofesionistă, că Vadas László Károly este unul dintre cei mai buni regizori în țară și că Szőcs Géza este cel mai viu clasic.